През изминалата седмица се проведе поредното общо занимание на учениците от ІІг, ІІІб, ІІІд, ІVа, ІVб и ІVв класове и техните преподаватели, работещи по Европейски образователен проект „Изкуства в действие”.
На срещата през месец октомври децата изгледаха презентации с богата информация за партньорите и получиха за „домашно” самостоятелно да проучат още интересни факти и да отговорят на любопитни въпроси за всяка страна. Проучвателската дейност провокира любознателните ученици и те научиха много за Великобритания, Швеция, Турция, Франция, Италия, Полша и Румъния.
Отговорите на въпросите, свързани с историята, географските особености и забележителностите на страните, бяха поставени на специално табло във фоайето на училището, за да се запознаят с тях и другите. Изготвените от децата материали бяха публикувани в специална книжка-куфарче „Пътеводител на бухалчето-пътешественик”. Всеки ученик получи флаер, от който научи любопитни факти за отделните страни, записа имената на столиците и оцвети националните им знамена.
Много емоционално протече викторината, на която децата демонстрираха своите знания. Въпросите бяха обобщени в презентацията „Познаваме ли нашите партньори”. Всички внимателно слушаха и отговаряха на питанията и бяха наградени за положения труд.
Децата получиха и ново „домашно” за ваканцията – да се запознаят с художествената литература на страните-партньори и да направят свои книжки с илюстрации, отразяващи прочетеното.
All the classes working on the project had their new cooperative activity. On their meeting in November the children watched presentations full of rich information on the partner countries received homework – they had to study individually more facts about the countries and answer curious and funny questions. The study work proveoked the pupils and they learned a lot about each partner.
The answers to the questions connected with the history, geography and places of interest of the countries were exposed on a board in the school lobby so that all the children from the school could get aware of them. The materials collected by the children were arranged and published in a book suitcase called “Guide of the Traveler Owl”. Every pupil was given a flyer with information about the countries and an individual task – to colour the countr’s flag and write its capital.
The quiz “Do we know our partners” was held in a very emotional atmosphere. The children demonstrated the knowledge they had gained. The answers were united in a Power Point presentation. The children listened to the questions carefully, answered accurately and received nice rewards for their efforts.
The pupils got new homework for the winter holidays – to get acquainted with the literature of the partner countries and make their own illustrated book with impressions from what they have read